kedd, július 27
Shadow

2020 február

2020 Február


Beszéltünk már róla többször, hogy vásárolni is meg kellene tanulnunk. Rájönnénk akkor, hogy ez az állítás sem igaz.

Természetesen nem a mély-szegénységben élők szokásaival szeretném összehasonlítani a normális vásárlási- és étkezési szokásokat. Beszéljünk egy átlag családról és nézzük meg, mennyi egészségtelen étel, esetleg dohánytermék, cukros üdítő, alkohol és rágcsálnivaló kerül a kosarukba. 
Gyakran ezek számottevőbbek és sokkal többe kerülnek, mint egy jó minőségű hús, hal, vagy zöldség.

Tanuljunk meg vásárolni, figyeljük a termékek kilós árát. Nem véletlenül, ezeket gyakran nagyon apró betűvel tüntetik fel a termékeken, de érdemes időt szánni a tanulmányozásukra.
Sokat spórolhatunk és értékítéletünk is megváltozik.


De baj! Aki nem sportol, évi több kilónyi izmot is veszíthet. 

A sport felgyorsítja az anyagcserénket. Több izmot építünk és több zsírt égetünk el. Minél izmosabb a testünk, annál magasabb az alapjárati kalóriaégetésünk, ergo annál többet ehetünk. A sport javítja az állóképességet, javul a testtartás, megedződik a szív- és keringési rendszerünk. Sok-sok panaszunk megszűnhet, mint például hát- és derékfájdalom.

Arról nem is beszélve, hogy esztétikailag sem mindegy, hogy végzünk-e rendszeresen testmozgást, avagy nem.
Ha sport nélkül fogyunk le, testünk petyhüdt lesz, nem pedig tónusos. Tulajdonképpen nagy Barba papából (mamából) lesz belőlünk egy kisebb, de ugyanolyan amorf Barba papa (mama).

Neked ez tényleg mindegy?
Nem hiszem!


Tudtad? 🤔

Egy 90 kg-os embernek, 8 g sóra van szüksége naponta.
Ha nem eszel elég sót, csak “átfut” rajtad az elfogyasztott víz, így oda a diétád!
Szóval, igenis fontos a sóbevitel!
A fenti adagot oszd vissza a saját testsúlyodra és alkalmazd!
Lehetőleg parajdi sót használj!

 

 

 

 


Ahogyan a megfelelő vízivás, úgy a megfelelő mennyiségű alvás is elengedhetetlen a fogyáshoz.

Természetesen, egyéb más élettani hatása is van az elegendő alvásnak, ezért nem szabad spórolni rajta.
A társadalom lustának tartja azt az embert, aki korán fekszik és későn kel, pedig az alváshiány akár halálos is lehet.

Alvásra MINDEN életfunkciónak szüksége van!
Kulcsterület ebben az agy, mely mindent irányít a testünkben-lelkünkben. De eleget aludni ugyanúgy szükséges az izmok és minden más szervünk regenerációjához is, emlékeink konszolidációjához (tanulás, emlékezés), immunrendszerünk, hormonális egyensúlyunk, keringésünk fenntartásához, stressz-szintünk, energiánk, testi-lelki-szellemi működéseink optimalizálásához.
Az alvás az anyagcserénkre is hat, így nem csoda, hogy a pihenés és a testsúly igenis kölcsönhatásban áll egymással.

Normál esetben éjszaka nő a sejtjeink inzulinérzékenysége, ha viszont nem pihenünk eleget, akkor csökken az inzulinszenzitivitás.
Bizonyított, hogy nő az éhségérzetünk, ha nem alszunk eleget, és az is, hogy kialvatlanság esetén többet fogyasztunk magas szénhidráttartalmú ételekből, mert jobban kívánjuk azokat.

“Az alvás fogyaszt!” – lehet ez vicc is, de egy jól átgondolt életvitellel, akár ez is kivitelezhető.

¤ Vacsorára ne fogyassz szénhidrátban gazdag ételt
¤ Napi mozgással, átgondolt étrenddel estére ürítsd ki a szénhidrát raktáraidat
¤ ALUDJ MINIMUM 7 ÓRÁT!!!


Sajnos, az sem lenne túlzás, ha az lenne ráírva: “MÉREG”! Egy újabb borzalmas, kémcsőben készült termék, amit ledugnak a vásárlók torkán. Aminek semmiköze a mézhez, ráadásul vetekszik annak fogyasztói árával.

A számtalan egészségre gyakorolt hatása közül az egyik legveszélyesebb a magas fruktóztartalmú kukoricaszirup emésztésre kifejtett hatása.
Egy tanulmány szerint a kukoricaszirup rendszeres fogyasztása az egyik leggyorsabb módja az egészséged leépítésének.Hozzájárul a máj elzsírosodásához, megterheli és lassítja a máj működését, gyorsítja a zsírlerakódást. Krónikus veseelégtelenséget, szív- és érrendszeri panaszokat valamint anyagcsere problémákat okoz

Ezekben a termékekben van a legtöbb magas fruktóztartalmú kukoricaszirup:

¤Szénsavas üdítők
¤Nem 100%-os gyümölcslevek
¤Ízesített joghurt
¤Fagyasztott joghurt
¤Gyümölcskonzervek
¤Szószok, öntetek
¤Instant levesek
¤Reggeliző pelyhek
¤Kávéízesítő


Vízivás – tisztázzuk a mennyiséget!

A testünk összetétele a következő:
¤ 60% víz
¤ 19% fehérje
¤ 15% zsírfélék
¤ 5% ásványi anyagok
¤ 1% szénhidrátok

Megfelelő vízfogyasztás nélkül NINCS FOGYÁS!
De vajon, mennyi az annyi?

1.) 10 testsúly kg / 4 dl
2.) Sportolás esetében: + min. 1 liter
3.) Kávéivóknál: + 4 dl / 1 kávé

Példa:
60 kg-os nő, 2 csésze kávét iszik naponta, minden nap 1 órát sportol.
(6 x 4 dl) + (2 x 4 dl) + 1 liter = 4,2 liter

Soknak tűnik, de kivitelezhető. Ne legyen “dömping ivás”, ne egyszerre igyunk nagy mennyiséget, hanem nagyjából óránként 3-4 dl-t.

Ne igyunk:
¤ csapvizet – magas ösztrogén tartalom
¤ műanyag palackból – csak, amelyen megtaláljuk a jelzést, hogy: BDA free
¤ Magas nátrium tartalmút
¤ Light üdítőket – magas szuklaróz tartalom – árt a pajzsmirigynek


¤¤¤¤ Hormonális táplálkozás továbbképzés ¤¤¤¤

Ezekben a témákban is, ételedben az orvosságod!

PCO(s),  Endometriosis,  Babavárás,  Menstruációs ciklus zavarok,
Klimax,  Myoma,  Pajzsmirigy betegségek,  Mellékvese kimerülés,
Cukorháztartás zavarai